diumenge, 13 de maig del 2018

Parella d'Arpellot de Marjal al riu Magre


Aquest matí hem eixit a fer el primer cens d'aus aquàtiques nidificants del riu Magre al seu pas per la Mancomunitat El Marquesat, i la sorpresa que ens hem portat ha estat majúscula. Fa un mes que estem observant un mascle d'Arpellot de Marjal, Circus aeruginosus, caçant per la zona, però avui hem vist també una femella (veure vídeo). Tots dos exemplars es buscaven, es cridaven, es perseguien i volaven junts, desplegant una exhibició de vol pròpia del festeig. 

Aquesta espècie es troba catalogada com En Perill d'Extinció al Catàleg Valencià d'Espècies de Fauna Amenaçada. La seua població reproductora es va extingir a la fi del segle passat a la Comunitat Valenciana, tornant a nidificar una parella en l'any 2000. Des de llavors, el nombre màxim de parelles reproductores per a tota la Comunitat ha estat només de 10 (1). 

Desconeixem si finalment decidiran quedar-se a la zona a nidificar o se n'aniran, però estarem molt pendents, ja que, si es confirma la reproducció, seria un fet important de cara a la conservació d'aquesta espècie tan amenaçada en el nostre territori. De tots nosaltres depén que aquesta parella gaudisca de la tranquil·litat necessària perquè puga optar per quedar-se, i en eixe cas, tirar endavant els seus pollets. Realment serien uns veïns d'excepció.



Pareja de Aguilucho Lagunero en el río Magro

Esta mañana hemos salido a realizar el primer censo de aves acuáticas nidificantes del río Magro a su paso por la Mancomunitat El Marquesat, y la sorpresa que nos hemos llevado ha sido mayúscula. Hace un mes que estamos observando un macho de Aguilucho Lagunero Occidental, Circus aeruginosus, cazando por la zona, pero hoy hemos visto también una hembra (ver vídeo). Ambos ejemplares se buscaban, se llamaban, se perseguían y volaban juntos, desplegando una exhibición de vuelo propia del cortejo.

Esta especie se encuentra catalogada como En Peligro de Extinción en el Catálogo Valenciano de Especies de Fauna Amenazada. Su población reproductora se extinguió a finales del siglo pasado en la Comunidad Valenciana, volviendo a criar una pareja en el año 2000. Desde entonces, el número máximo de parejas reproductoras para toda la Comunidad ha sido solamente de 10 (1). 

Desconocemos si finalmente decidirán quedarse en la zona a nidificar o se irán, pero estaremos muy pendientes, ya que, de confirmarse la reproducción, sería un hecho importante de cara a la conservación de esta especie tan amenazada en nuestro territorio. De todos nosotros depende que esta pareja disfrute de la tranquilidad necesaria para que pueda optar por quedarse, y en ese caso, sacar adelante a sus pollos. Realmente serían unos vecinos de excepción. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada